Schimbul și returul marfii
Motive de returnare și schimbul produselor
- produsele respective nu au fost utilizate,
- dacă s-au păstrat proprietățile lor de consum, etichetele de fabrică, aspectul comercial etc.,
specificând motivele:
- nu se potrivesc formei, dimensiunilor, stilului, mărimii, culorii sau,
- din alte motive, nu pot fi utilizate conform destinației),
în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la primirea reală a produselor direct de la vânzător sau de la persoanele care îl reprezintă pe vânzător.
Prin Hotărârea Guvernului RM nr. 1465 din 08.12.2003, a fost aprobat " Nomenclatorul mărfurilor nealimentare de calitate corespunzătoare, care nu pot fi returnate sau schimbate cu mărfuri similare de altă mărime, formă, stil".
Această listă indică imposibilitatea de a returna bunurile de calitate corespunzătoare cu caracteristici individuale, în cazul în care aceste produse pot fi utilizate numai de către consumatorul.
Pentru a returna bunurile, trebuie să prezentați un document care confirmă faptul și condițiile de cumpărare a acestora și să completați o cerere de returnare a produselor.
Returnarea produselor, în cazul în care există defecte legate de nerespectarea condițiilor comenzii, cauzate din vina vânzătorului:
În cazul în care mărfurile vă sunt livrate cu o neconformitate parțială sau cu o încălcare a condițiilor comenzii din vina vânzătorului, în ceea ce privește sortimentul, caracterul complet și cantitatea de mărfuri, aveți dreptul de a înștiința vânzătorul (în termen de cel mult șapte zile calendaristice de la data primirii) cu privire la aceste încălcări și de a solicita eliminarea lor.
De asemenea, aveți dreptul de a vă returna produsul și de a solicita rambursarea banilor plătiți. În acest caz, produsul trebuie să fie returnat vânzătorului cu aspectul său original, cu proprietățile de consum, sigiliile și etichetele de fabrică întregi.
Cererea clientului va fi procesată în termen de 3 zile lucrătoare, dar nu mai mult de 7 zile lucrătoare.
Clientului i se va rambursa integral prețul de achiziție dacă sunt îndeplinite condițiile de mai sus.
În cazul în care clientul a plătit în numerar, banii vor fi restituiți în aceeași zi.
În cazul în care clientul achită comanda prin plata fără numerar, termenul de rambursare a fondurilor în contul clientului depinde de termenii stabiliți de regulamentul intern al băncii.
În cazul în care este imposibil să se restituie banii în ziua respectivă, părțile convin asupra unui alt termen (cel târziu în termen de 7 zile).
Pentru a returna produsul, trebuie să prezentați dovada de achiziție și condițiile în care l-ați cumpărat.
Pentru a returna un produs, trebuie să completați un formular de returnare.
Informații complete privind Legea protectiei drepturilor consumatorului accesând:
Legea protectiei drepturilor consumatorului
sau puteți solicita consultanță de specialitate:
Informații pentru consumatori:
Autoritatea abilitată cu funcţii de protecţie a consumatorilor:
Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor
Adresa: MD-2012, mun. Chişinău, str. Vasile Alexandri 78, etaj 1, 5
Tel.: (022) 74-14-64
Linia verde.: 080028028 (apel gratuit)
Email: consumator@apc.gov.md
Examinarea reclamaţiei se efectuează la prezentarea bonului de casă, sau a unui alt document care confirmă faptul cumpărării produsului sau prestării serviciului.